Wel of niet

Gaat ie wel of niet door? De 7 Heuvelenloop van aanstaande zondag. We zullen het nog even af moeten wachten en duimen voor goed nieuws.

De afgelopen twee weken wat wisselend kunnen hardlopen. De ene week weinig en afgelopen week 65km gelopen, was voor mij ook best wel veel. En het is eigenlijk ongemerkt gegaan. Dit komt omdat de trainingen die ik geef ook meetellen, en dan is het tempo over het algemeen wat lager.

Maandag 1-11

Vandaag dienst gehad bij de brandweer en zoals altijd op maandag is het dan weer tijd om een uur zwemles te krijgen. Dit ging niet helemaal lekker, omdat ik nogal last had van mijn schouder. Uiteindelijk toch nog een kilometer gezwommen.

Dinsdag 2-11

Mijn eerste training in de week is over het algemeen een rondje door het bos. Het is weer eens wat anders en ook goed voor je spieren en gewrichten. In deze tijd van het jaar is het ook nog mooi met alle verschillende kleuren. De bedoeling was om weer een groot deel van de blauwe mountainbike route te lopen, maar het voelde zwaar heb me beperkt tot 7,5 km.

’s Avonds was het weer tijd voor de beginnerscursus bij Spado. Vorige week is de groep voor het eerst buiten het sportpark gaan lopen en dat zal de komende week ook zo blijven. Vanaf het sportpark richting Borgvliet gelopen om dat de oefeningen en loopscholing te doen. Van daar uit zijn we richting de Bergse Plaat gelopen om via mooie straatjes weer terug te lopen naar het sportpark. Op het sportpark hebben we een cooling down gedaan met enkele core oefeningen.

Zaterdag 6-11

In de middag ff een lekker stukje gaan lopen. Ik had niet echt een doel voor ogen, maar gaande weg besloot ik na 2 kilometer om een kilometer te gaan versnellen naar beoogd marathon tempo. Dit wilde ik dan om en om gaan doen, maar het voelde wederom niet goed en heb alleen de laatste kilometer nog versneld. Deze laatste kilometer ging dan weer wel in het zelfde tempo als de eerste versnelling.

Maandag 8-11

En zoals al eerder verteld, is mijn eerste training van de week vaak een training in het bos. En ook nu weer geen uitzondering. Lekker een rondje van zo’n 8 kilometer door het bos gehobbeld en het voelde deze keer beter dan vorige week.

Dinsdag 9-11

De 7 Heuvelenloopkomt steeds dichterbij en pas ik daar dus ook mijn trainingen op aan. Vandaag mijn eigen 7 Heuvelenloop. Vanuit thuis richting de Kannewielseweg en dan richt de Koepel. De Kannewielseweg heb ik in totaal 3x opgelopen en de Koepel 2x, maar dan heb ik nog maar 5 heuvels gehad. Vanuit de Kannewielseweg richting de Nieuwstraat en dan als toetje de Daansbergen opgelopen. En het mooie is nog ook dat bovenaan de Daansbergen ook precies 15km was. Nu zijn deze heuveltjes niets vergeleken met die van de 7 Heuvelenloop, maar toch voel je ze wel aan het einde van je loop. De kilometers zitten in elk geval in de benen. Nu nog hopen dat de loop doorgaat. Fingers crossed.

En uiteraard op de dinsdag weer op stap met de startersgroep van Spado. Eerst weer een mooi plekje opgezocht om de warming up te doen om daarna een rondje van zo’n 5km door de stad te lopen. Het was deze keer maar een klein clubje, wat het overzicht houden wel makkelijker maakt. Als afsluiter ook weer een cooling down op de baan en wat rek en strek oefeningen.

Donderdag 11-11

Geen carnaval op deze dag, maar training geven aan de donderdagavondgroep van Runnersworld. Dit is een kleine, maar wel heel gezellige groep. Om weer eens wat anders te doen had ik besloten het vaste rondje eens andersom te lopen. Dat was wel even een omschakeling, maar wel een hele leuke. Dan zie je de wereld ook eens van de andere kant. Om het rondje niet heel saai te maken heb ik er een draai aan gegeven. We gingen na de warming up, 2 minuten versnellen en 2 minuten rust. In die rust komen de snelle weer terug gewandeld naar de langzamere lopers. Uiteindelijk hebben we 11 versnellingen gedaan en is iedereen weer met een voldaan gevoel naar huis gegaan.

Vrijdag 12-11

Eindelijk weer eens een intervaltraining op de kalender. Nu bepaal ik zelf wat ik wel en niet doe, maar nu was het echt weer eens tijd om een interval te doen. Het werd 4x 1500mtr met een rust van 500mtr. Alvorens ik aan de interval begin loop ik 2,5km warm. De rust tussen de intervallen deel ik meestal op in een stukje wandelen, dribbelen en weer wandelen. Het viel me helemaal niet tegen om deze vorm van trainen te doen en dus gaat ie weer vaker op de kalender terugkomen.

Zondag 14-11

Zondag is altijd de langzame lange duurloop dag. In mijn hoofd had ik een training zitten van een uur, dus dat zou een kleine 11km worden. Heel mooi dacht ik zo, dan kom ik aan een week totaal van iets meer dan 60km, en dat is voor mijn doen best veel. Thuis gekomen van mijn dienst mezelf omgekleed en voorbereid op mijn loopje. Zet ik mijn horloge aan en dan heb ik blijkbaar een halve marathon ingepland staan. Hmmm, had ik niet op gerekend. Dan maar proberen om die ronde te gaan lopen. Die halve marathon heb ik niet gehaald, maar wel het midden gekozen tussen die 10 en 21km. Het werd dus 15km en komt mijn week totaal op 65km. Komende week zal het een stuk minder zijn om wat rust te pakken voor de 7 Heuvelenloop (als ie doorgaat).

Tot volgende week.

Plaats een reactie